Blogs

SOCO Managementsysteem heeft als partner voor ISO2HANDLE een aantal blogs geschreven met betrekking tot digitalisering van managementystemen. Hieronder treft u verwijzingen naar de blogs op de website van ISO2HANDLE.

De KAM manager van de toekomst

Er is de laatste jaren veel veranderd in het werk van de KAM-coördinator. Met bijhouden van documentatie en uitvoeren van interne audits wordt al lang niet meer volstaan.Net zoals  het voor alle andere vakgebieden geldt, zal ook de KAM-coördinator zich moeten blijven ontwikkelen. Wat betekent dat nu in de praktijk?

Kwaliteitsmanagement en bedrijfsvoering

Als consultant, KAM manager, auditor of anderzijds betrokkene bij de bedrijfsvoering kom je tal van zaken tegen in de dagelijkse praktijk. Vaak worden managementsystemen en bedrijfsvoering intern vaak ervaren als twee aparte werelden. Aan de ene kant ziet men een managementsysteem vaak als iets exotisch waar slechts enkelen binnen de organisatie bij betrokken zijn. De realiteit is vaak anders. In de praktijk gaat kwaliteitsmanagement juist iedere medewerker aan.

Managementsysteem en mythes

Er doen veel verhalen en mythes de ronde over managementsystemen. De een nog mooier dan de ander. Veel van die mythes zijn niks meer dan hardnekkige geruchten die moeilijk de wereld uit gaan. Afgezien van het gegeven dat dergelijke mythes ronduit onjuist zijn, blijven dergelijke spookverhalen de ronde doen. De kans is dus groot dat je er vroeg of laat tegenaan loopt. De meest voorkomende onwaarheden leggen we graag aan u voor. Herkent u ze

Management-software voor ISO certificeringen

Op zoek naar een managementsysteem voor ISO certificeringen? ISO2HANDLE is een organisatie met een duidelijke focus op klanttevredenheid. Flexibel opereren zit duidelijk in onze genen. Dat betekent dat we niet alleen de klant centraal stellen, maar met name de doelstelling van onze klanten. Bewegen ligt in het verlengde daarvan. Het betekent voor onze organisatie dat we willen voldoen aan de eisen van onze klanten, partners, leveranciers, etcetera, kortom onze belanghebbenden. 

Processen beschrijven met turtlediagrammen

Procesbeschrijvingen zijn een onlosmakelijk onderdeel bij het inrichten van ieder managementsysteem. In ISO 9001 paragraaf 4.4.2 wordt bijvoorbeeld met betrekking het kwaliteitsmanagementsysteem en de processen het volgende beschreven: 4.4.2.Voor zover nodig moet de organisatie: A. gedocumenteerde informatie onderhouden om de uitvoering van haar processen te ondersteunen. B. gedocumenteerde informatie bijhouden om het vertrouwen te hebben dat de processen worden uitgevoerd zoals gepland.

Scroll naar top